bramviskil.reismee.nl

Weekend en maandag

Jaja, daar zijn we weer! In deze blog lezen jullie hoe afgelopen weekend en vandaag, maandag 20 november, zijn verlopen :)

Zoals ik schreef in mijn vorige blog, waren we maar met z’n drieën dit weekend: Mieke, Sanne en ik. Sanne was zaterdag nog steeds niet lekker, dus besloten Mieke en ik samen boodschappen te gaan doen. Voordat we dit deden, gingen we echter eerst koffie drinken bij café Java’s. Heeeeerlijk! In het doingoood huis hebben we alleen oploskoffie, dus daar ben ik maar mee gestopt met drinken, dus dit was welgeteld m’n tweede goede kop koffie die ik dronk sinds ik in Oeganda ben (eerste was woensdagavond toen ik uiteten was). Uiteraard hadden we er ‘iets bij’, in de vorm van een heerlijk stuk taart, dat zo groot was dat we het besloten te delen. We hebben hier denk ik dik een uur gezeten, waarna we boodschappen gingen doen.

Eenmaal thuisgekomen, na een zware bodarit (met een zware rugzak op je rug ben je natuurlijk geneigd achterover te vallen, dus het koste best wat moeite om normaal te blijven zitten haha) kwamen we omstreeks half 2 weer thuis. ‘S middags hebben we het rustig aangedaan, waarna ik samen met Mieke om half 5 richting de Watoto church afreisde. Dit is dezelfde kerk als waar ik vorige week zondag geweest ben. In de watoto church hebben ze 4 diensten per weekend: 1 op zaterdag en 3 op zondag! De preek borduurde voort op vorige week met het thema: sterk eindigen. Dit keer besprak (een andere) dominee 2 dingen die je nodig hebt om sterk te eindigen. Je moet, ten eerste, een ‘goddelijk karakter’ (godly character)ontwikkelen. Hierbij zei hij dat wij vaak proberen om dicht bij het vuur te komen, zonder ons te branden. Het vuur symboliseert hier het wereldse en branden zondigen. Maar wij moeten helemaal niet dicht bij het vuur komen! We moeten er zover mogelijk bij vandaan blijven! Ten tweede moeten we altijd weer opstaan nadat we gezondigd hebben! Ga altijd terug naar God en vraag om vergeving, want God wilje altijd een tweede kans geven! Het tweede punt samengevat: Bounce back!

‘S avonds nog met Mieke ‘A few good men’ gekeken en toen was de dag alweer voorbij :)

Zondag was Sanne weer een klein beetje opgeknapt en daarom gingen we met z’n drieën naar een prachtig resort om lekker te zwemmen en te zonnen. Het was een heerlijke dag! Heel toevallig kwamen we daar Joris ook nog tegen, die ons toen ook heeft thuisgebracht :) ‘S avonds hebben we alle verhalen van de safarigangers aangehoord onder het genot van een pizza, waarna het alweer snel bedtijd was.

Maandag stond de wekker weer om kwart over 7, zodat ik om kwart over 8 op de boda zat richting Agape! De morning devotion (dagopening) ging dit keer over Jona. Hierna was het tijd voor school! Phillip nam de jongere jongens onder zijn hoede door wat Engelse woorden aan te leren en uit te spreken, en ik mocht de wat oudere gasten Engels en rekenen geven :) Engels ging erg goed, want het was een vrij makkelijke opdracht, maar toch heel mooi om te zien hoe blij ze zijn als ze een opdracht foutloos maken. Met rekenen ging het over breuken. Eerst heb ik uitgelegd wat breuken zijn, toen ze verteld wat een teller en een noemer is, waarna ze een opdracht moesten doen met het optellen van breuken met dezelfde noemer. Dit ging hartstikke goed, maar toen ik uit wilde leggen hoe je ze eenvoudiger kunt schrijven, haakte iedereen af XD Joris kwam ook nog even buurten op het project. Joris deed ook gezellig mee met de spelletjes en toen hij wegging heb ik nog even meegevoetbald, waarna het al weer lunchtijd was. Na de lunch weer richting het boys home geweest. Hier heb ik twee uur doorgebracht met rummikub, puzzels en basketbal, waarna ik lekker naar huis ging ;)

Jullie horen snel weer van mij :)

Groetjes Bram

Reacties

Reacties

Harold

Erg leuk weer, Bram! Goed om te lezen dat het zo naar wens gaat daar!

Lisa

Wat leuk om al je verhalen te lezen. Volgens mij heb je het wel naar je zin daar! Als Chris thuis is schuif ik de blog gelijk onder zijn neus. Geniet er verder nig van en laat ons van tijd tot tie ook even meegenieten met je prachtige verhalen.
XX Lisa

Damian

Toffe verhalen, Bram, erg leuk om te lezen al die ervaringen! Klinkt alsof je het erg naar je zin hebt ?
Geniet er van en tot de volgende blog

Martina

Lieve Bram, wat heb jij weer een leuk weekend gehad, fijn om te lezen dat je zulke mooie en leuke dingen mee maakt daar. we wensen jou weer veel succes deze week met de kinderen en wachten op je volgende blog.
lieve groetjes uit Puttershoek van ons allemaal xx je tante.

Coriene

Fijn dat je je zo in kan zetten voor de jeugd die jou zo nodig heeft daar en dat je daar zelf ook plezier aan beleefd.
Mooi hoor. En natuurlijk hoort daar af en toe ook een heerlijk bakkie koffie bij ?
Groetjes uit de Noordstraat

Opa prins

Hallo Bram Hier een kort berichtje van Opa

Jonge je Blogs lijken net een spannend jongens boek
De japanners hebben hun thee seremonie die duurt ongeveer een uur.
Jij doet het met een Belgiesche Schone met JAVA koffie in Afrieka heel knap gedaan.
Daarna lees ik dat je gaat Mountainbiken in het oerwoud met een halve Fiets hoe verzin je zoiets
Bram het leest geweldig
Wij zijn Trots op je en ook een beetje jaloers op wat je allemaal mee maakt
Ik stel voor Bram maak een Boekje
de Avonturen van Uncle Bram van de Strijensche Hoogvlakte naar het donker AFRIKA .
Ik heb nog een vraag bij dat bakstenen Voetbal heb je daar geen schoenen nodig met stallen neuzen.!!
Bram nu serieus wij Wensen je heel veel plezier met de kinderen en je anderen leerkrachten
En GODS onmisbare ZEGEN.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood