bramviskil.reismee.nl

Dinsdag tm vrijdag 24 nov

Hee allemaal,

Sorry dat het wat langer duurde voordat jullie weer van mij hoorde, maar tis hier erg druk geweest waardoor ik een aantal keer geen puf had om te schrijven. 

Ik heb weer een heerlijke week gehad op het project. Ik lees tegenwoordig elke ochtend het bijbelverhaal voor tijdens de Morning devotion. Vervolgens bespreken we dit verhaal en vragen we de jongens wat voor lessen ze uit dat verhaal kunnen leren. Na de devotion en het ontbijt ontferm ik me over de wat oudere jongens en Phillip over de jongeren. Ik heb weer heerlijk lesgegeven en ik merk dat de jongens het ook leuk beginnen te vinden! Dinsdag stonden de dagen van de week op het programma tijdens Engelse les. Woensdag was het tijd voor de SHIT regel: he, she en it krijgen een extra s in de tegenwoordige tijd in het Engels. Dit ging allemaal best wel goed! Donderdag hebben we rekenen gedaan: we gingen verder met breuken. Vorige week had ik natuurlijk optelsommen gedaan met ze, dus deze week hebben we aftreksommen gedaan. Het eenvoudiger schrijven vinden ze nog steeds wel lastig, maar ze begrepen wel dat je 6/3 ook gewoon kunt schrijven als 2.

Donderdag hebben we na de les weer getuinierd. Vrijdag zouden namelijk voetbaldoelen geleverd worden, maar ze wilden het veld nog iets groter maken. Daarom moest er een boom gekapt worden. Dit was echter binnen een minuut gebeurd met zo’n groot kapmes. Wat een groter karwei was, was om honderden meters opgerolde kabels te verplaatsen. Deze kabels lagen allemaal op elkaar en grote gedeeltes lagen ook nog eens onder de grond. Maar met wat teamwork, boomstammen gebruikt te hebben als hefbomen en een portie geduld is het ons uiteindelijk toch gelukt hoor! 

Woensdagavond zijn we weer uiteten geweest met de groep. We zijn naar de Asian Bistro geweest: een restaurant met een fantastisch uitzicht over de stad. Je zit er buiten op een heel groot dakterras en omdat het heerlijk weer was heb ik pas om een uur of kwart voor 10 mijn vest aangedaan omdat het een klein beetje frisjes werd. Heerlijk gegeten, leuk gezelschap, kortom: topavond!

Vrijdagochtend werd ik wakker en het regende. Tijdens het ontbijt begon het steeds harder te regenen. Probleem is dat de boda’s niet rijden als het hard regent! Uiteindelijk ging ik 20 minuten later weg dan normaal. Toen ik op het project aankwam waren er al 5 jongens, maar Phillip was er nog niet. Hij kwam ongeveer een kwartier later dan ik. Toen Phillip en ik nog even in het kantoortje waren hoorde ik de jongens al zingen. Ze dachten: we hebben honger, we beginnen alvast met de dagopening, des te sneller krijgen we eten haha. Toen ik zag dat sommige jongens stonden te shaken van de kou stelde ik voor aan Phillip om wat droge shirts uit te delen. Gedurende de ochtend kwamen er steeds meer jongens binnen druppelen: allemaal helemaal doorweekt wat het regende heel de ochtend. Vond het wel heel gaaf om te zien hoeveel ze er dus voor over hebben om naar het drop in te komen! 

De ochtend werd verder gevuld met tekenen en kleurplaten. Hier merkte ik ook dat ze me steeds meer gaan accepteren: er werden meerdere tekeningen gemaakt van Uncle Bram :) Dat is ook echt een goed teken: ze gaan me steeds meer uncle noemen, in plaats van Mzungu (blanke in het Luganda). 

Op het boys home wordt het ook steeds leuker. Iedereen wil met je spelen, of wat met je lezen. Ook lopen er 2 hele kleintjes rond: Jeremia en Patrick. Ik schat Jeremia 3 jaar oud en Patrick rond de 4. Ze zijn echt te schattig haha.

Ik moet nu snel afronden, want we gaan zo weer zwemmen bij Cassia Lodge! Ik hoop vanavond nog even te schrijven over gisteren en vandaag! 

Groetjes!


Reacties

Reacties

familie de Jong

Beste Bram, leuk om zo je reis te volgen en fijn om de verhalen zo te lezen. Mooi dat je je zo inzet voor de medemens. Geniet van alles wat je meemaakt. Gods zegen gewenst groeten Lex Wilma Damian en Leroy de Jong

Martina

Lieve Uncle Bram,
Wat een prachtig verhaal heb je weer geschreven, ik geloof dat de kinderen daar heel dol op jou zijn en
terrecht!! En je bent ook van alle markten thuis; mooie bijbel verhalen vertellen en uitleggen, Engels,
rekenen, sport en ontspanning en dan ook nog eens tuinieren en kabels verplaatsen. Heerlijk om zo jouw avonturen te mogen volgen, we wensen jou veel succes en plezier voor aankomende week toe en Gods zegen bij al je werkzaamheden en ontspanning, liefs van ons allemaal uit Puttershoek, xxx tante Martina

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood