bramviskil.reismee.nl

Afgelopen week

Ha lieve mensen,

Sorry dat ik wat later ben met schrijven, maar ik had woensdag al een heel verhaal geschreven wat ik gisteren probeerde af te maken, maar toen ik het verhaal probeerde op te slaan was alles ineens weg. Dus hierbij poging 2 haha.

Ook wil ik nog even zeggen dat ik erg geniet van al jullie lieve reacties! Het wordt zeer gewaardeerd :)

Momenteel ben ik onderweg naar Jinja, een ander district in Oeganda, om daar samen met Hilde, Mieke, Roeline, Henrike en Sanne een weekendje door te brengen. Ik heb alleen nog maar positieve verhalen gehoord erover, dus ik ben heel benieuwd.

Deze week heb ik weer genoten op het project! De dagopening is iedere dag weer een feestje. Ik lees nu iedere dag het bijbelverhaal voor, waarna dit nog uitvoerig besproken wordt, onder andere met wat voor lessen er uit dat verhaal kunen worden gehaald. Dinsdag heb ik het verhaal van Israël in de woestijn gelezen, dat ze niet tevreden waren met het manna dat God hen gaf. Hieruit haalde ze dat je altijd dankbaar moet zijn voor wat je van God krijgt. Dit is zeker voor ons in Nederland nog wel iets waar we een voorbeeld aan kunnen nemen! Je merkt namelijk dat ze ook oprecht dankbaar zijn voor alles dat ze krijgen!

Ik heb ook weer heerlijk lesgegeven. Maandag en woensdag Engels en dinsdag en donderdag rekenen. Maandag heb ik voorzetsels met ze gedaan. Dit was een goede oefening, want er was niemand foutloos. Dinsdag gingen we verder met breuken. Na de optel en aftreksommen van de vorige keren was het nu tijd voor vermenigvuldigen. Ik was erg benieuwd hoe ze dat zouden doen. Na een heel stappenplan te hebben gemaakt ging het echt verbazingwekkend goed! Woensdag deden we onregelmatige werkwoorden in de verleden tijd. Typisch iets dat je weet of niet weet. Wederom was ik verbaasd hoe goed het ging! Donderdag was het tijd om de tafels te herhalen.

Verder hebben ze op het drop in ontdekt dat ik ook filmpjes kan maken met mijn telefoon. Dit vinden ze helemaal geweldig. Ik word continu gevraagd: Bram, video?! Er worden dan ook hele toneelstukjes opgevoerd en iedereen wil graag in beeld! Uiteraard is er ook weer veel gevoetbald.

Op het boyshome was het ook weer leuk! Ik kende aan het begin van de week de namen nog niet zo goed dus ik bedacht een spel om dit beter onder de knie te krijgen. We waren aan t voetballen dus ik moest van mezelf elke keer de naam zeggen van degene naar wie de bal toeging. Dit werkte erg goed want ik weet nu bijna alle namen :)

Donderdag ging Guurtje voor het eerst mee naar het project. Zij vond het ook erg leuk, maar was wel versleten omdat we pas om kwart voor 5 naar huis gingen omdat de family meeting weer erg lang duurde. Als Isaac en/of Phillip eenmaal beginnen met praten dan kan je er wel goed voor gaan zitten want dat duurt altijd wel even haha. Dat komt ook omdat ze alles 10 keer herhalen om het proberen door te laten dringen tot de jongens.

Verder hebben zijn we woensdagavond naar een Afrikaanse dansvoorstelling geweest! Dit was echt superleuk! Het vond plaats in een soort openlucht theater waarin allemaal tafels stonden met stoelen erachter. Aan die tafels kon je je eten opeten dat je gehaald had aan het buffet. Het eten was superlekker :) De avond werd aan elkaar gepraat door een man met hele leuke humor die de Oegandese cultuur uitlegde en tegelijkertijd op de hak nam.

Ook is Jick gisterenavond aangekomen, dus ik ben nu niet meer de enige man in huis.

Jullie horen snel hoe mijn weekend was!

Groetjes Bram

Reacties

Reacties

martina

Goedemorgen Lieve Bram,
Ik kan je zeggen poging 2 is geslaagd :)
Wat fijn dat je zo geniet op het project (en ook daarbuiten)
bedankt weer voor je leuke blog! Het was weer fijn om je verhaal te lezen.
Wij wensen jou een heel fijn en avontuurlijk weekend toe in Jinja liefs van je tante xx

Mama

Lieve Bram.
Wat een lekker enthousiast blog heb je weer geschreven!
We zijn zo blij dat je het zo naar je zin hebt!
We wensen jullie een heel fijn vrij weekend toe.
Geniet van alle sportieve activiteiten die jullie gaan doen.
En ik ben benieuwd of we elkaar nog kunnen bereiken met Whatsapp dit weekend ?. Misschien zitten jullie wel in de middle of nowhere, Haha.
Dikke kus, mama

Rianne

Heej Bram,
Ik liep achter met t lezen; maar nu dan (in 1x!!) de achterstand ingehaald.
Wat een geweldige tijd heb je daar!!
Volop genieten èn tot zegen zijn voor anderen; prachtige combinatie!
Ga er mee door; mét de zegen van onze God!!

Brotherrr

Hee Broer!
Als ik je verhalen zo lees vraag ik me af of je nog wel terug wil naar Nederland:O
Wat ontzettend gaaf om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Mama heeft het filmpje laten zien van het huis waar je verblijft. Het is veel mooier dan we gedacht hadden! Morgen gaan wij de Sint-dag houden bij O&O. Volgens mij worden jouw cadeau's apart gehouden:) Superveel plezier nog verder!
Groetjes van mij en van Lies!
X

Bart

He Bram
Wat een leuke verhalen allemaal.
Nog een hele fijne tijd daar, leuk dat wij met jou mee kunnen genieten van je bijzonderen reis
Groetjes

Jolanda

Hoi Bram,

Wat heerlijk om al je belevenissen weer te lezen!! Je hebt t gewoon heel druk met alles, amper tijd om te schrijven; dat is n goed teken!!!
Govert is ook in Jinja geweest en hij vond t toen ook heel mooi bij de Nijl!!
Geniet van alles om je heen!!! Enne... onthoud wel ff de mooie plekjes he??

tante El en Oom Adwin

Geweldig weer om te lezen te lezen Bram dat je het zo naar je zin hebt.
een hartelijke groet van ons allemaal xxxx

Wim en Antoinette Versendaal

Hoi Bram, wij zijn je achterburen in de kerkbank, ha ha.
Wat een reis en belevenissen. Wat mooi dat jij dit wilt en kunt doen!
We wensen je veel zegen op dit project.
Jij geniet van hen ( en alles wat je meemaakt) en zelf wordt je ook - geestelijk- gevoed.
Goede en fijne tijd verder.
gr. Uit Strien

Claske Lekala - Bouman

Dag Bram, ik zag in de Kandelaar de link naar je site. Tof dat je zo enthousiast bent. Geniet van het mooie van het land en vooral de mensen natuurlijk. Groeten vanuit een ander bijzonder stukje Afrika!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood