bramviskil.reismee.nl

Zaterdag tm maandag

Hee allemaal,

M’n laatste blog eindigde op zaterdagmiddag. Zoals ik al schreef was het plan om zaterdagmiddag naar de kerk te gaan, zodat we zondag konden gaan zwemmen. Dit plan hebben we ook uitgevoerd ;) Ze zijn in de Watoto church inmiddels begonnen aan een nieuwe serie: Jesus, the power of knowing him. De preek ging over Jezus als de weg, de waarheid en het leven, een prachtige tekst waar je nooit over raakt uitgeleerd.

Toen we terugkwamen was het tijd om pannenkoeken te gaan bakken. Gezellig samen met Mieke in de keuken met een muziekje op :) Tijdens het eten viel 2x de stroom uit, waardoor we spontaan met z’n allen kerstliedjes begonnen te zingen. We begonnen met ‘Licht in de nacht’ haha. Na het eten hebben we gezellig met zn allen een filmpje gekeken. Ps. Wat ik in m’n vorige blog ben vergeten te vertellen: we keken vrijdagavond Casino Royale. Tip: kijk geen James Bond met alleen maar vrouwen ?

Zondagochtend hebben we op ons gemakje ontbeten, waarna ik samen met Roeline en Mieke naar Cassia Lodge vertrok. Het was hier weer heerlijk vertoeven. Ook kwamen Mieke en ik erachter dat ik bij haar neefje in de klas heb gezeten op de middelbare school! Om 4 uur gingen we weer terug, want er moesten nog voorbereidingen getroffen worden voor de bbq! Niet alleen wij vonden het lekker, de bewakers Mugura en Bruce smikkelden ook lekker mee ;) We sloten de avond goed af met het kijken van Jason Bourne, de nieuwste film uit de Bourne serie. Later die avond, toen ik al naar bed was, kwamen nog 2 nieuwe meiden aan: Annick en Rosalie. Zij gaan naar het project van Roeline en Henrike, die morgenavond naar huis gaan.

Vandaag begonnen we wat later op het drop in omdat we de deur niet open kregen haha. Toen de deur eenmaal open was moest de boel eerst nog aangeveegd worden. Hierna, rond 10 over 9, kon de dag geopend worden. Ivan had een heel verhaal bij zijn getuigenis dat hij het koud had gehad en hoofdpijn had, maar dat hij dankbaar was dat het nu weer beter ging. Hij sloot af door te danken dat Jick en Guurtje weer heelhuids thuis waren gekomen van hun safari :) Jick straalde van oor tot oor! Na het ontbijt was het weer tijd voor Engelse les. Jick was echter erg misselijk, dus die is naar huis gegaan. Ik heb een lesje gedaan in vergelijkingen: tall, taller, tallest. Dit ging ze vrij goed af :) Er was ook een nieuwe jongen, Simon, die dichtbij het drop in woont. Hij is erg goed in Engels: hij wist zelfs de bonusvragen met little, less, the least en good, better, the best.

Na de les was het tijd om te wassen, waarna de rest van de ochtend door veel jongens werd besteed aan tekenen. Emma maakte een A4 met daarop geschreven: Uncle Bram is the best teacher ever. Ik heb hem snel opgehangen ;)

Na de lunch nog even op het boyshome geweest, maar Guurtje was ook nog erg moe van de safari, dus we gingen om half 4 weer richting huis. Het boyshome wordt wel stiller nu: veel jongens gaan thuis kerst vieren, en sommigen blijven dan ook thuis. Dus dat is wel even wennen.

Philip vertelde me dat het drop in 19 december, na de kerstviering, dichtgaat tot en met begin januari. Dus dan ga ik een tijdje alleen naar het boyshome.

Dat was het wel weer voor nu! Ik vind het altijd superleuk om al jullie reacties te lezen, dus als je wat kwijt wilt, laat vooral een berichtje achter :)

Groetjes uit het zonnige Kampala ;)

Willem & Elly

Hoi Bram, wat leuk om iedere keer opnieuw te lezen dat jij het zo naar je zin hebt! Jouw enthousiasme straalt er van af!
Geniet ervan en veel Zegen op het werk dat je daar doet!
Groeten van een sneeuwrijk Strijen!

Damian

Ha Uncle Bram,

Wat super gaaf om al die geweldige avonturen van je te volgen!
Het enthousiasme spat er vanaf. Ik word er zelf gewoon helemaal enthousiast van haha...
Mooi ook om al die ontwikkelingen te zien in het contact met de kids en je "collega's". Heel fijn voor je!

Fijne kerstdagen toegewenst, het zal vast wennen zijn zo'n kerst zonder sneeuw en kou haha...
Geniet ervan en Gods zegen toegewenst! Ik bid dat je als een stralend licht mag blijven voor de kinderen daar en iedereen om je heen, een stralend licht vol van Jezus' liefde.

Heb je het filmpje van het mannenkoor voor deze week al gezien? Er ging weer heel wat aan vooraf, net als vorige week hadden we net een lied voor je gezongen totdat bleek dat de opname was mislukt haha... In ieder geval is de boodschap voor jou er niet minder om: Go tell it on the mountain!

Tot de volgende!

Met een winterse groet,
Damian

martina

Lieve Bram,
Wat een heerlijk weekend heb je weer beleefd, en een goede maandag, het zal je maar gebeuren zo'n tekening : Uncle Bram is the best teacher ever: zo waarderen de kinderen jou daar, dat is toch heerlijk!! en als ik steeds jouw enthousiasme lees, heb je nog veel meer in je..... heel veel succes weer van de week op het project en in het boyshome, Geniet van alle zegeningen die je meemaakt xxx liefs tante

Opa Prins

Hoi Bram hier weer een berichtje van Opa
Bij ons gaat alles goed.
Uit je Blogs maak ik op dat je een goed bakkle mist en je af en toe je schade inhaald door
Bij Java koffie te gaan drinken.
Maar Bram ik mis jou bakkie ook vaak als ik langs kwam omdat er weer eens een probleempje
Was met mij telefoon vond ik het heel gezellig als je Moeder niet thuis was gezellig even met
jouw te kletsen en de laatste keer helemaal toen ging je pannekoeken bakken
Ik heb vol verwondering zitten kijken.
Zelf ben ik blij dat ik water kan koken of een ei dat gaat nog net.
Bram wij bij dat je het goed naar zin heb elk weekend is er weer wat nieuws,heel fijn dat
kan .Bij ons heeft zaterdag 10 tot 12 cm gesneewd en maandag was raak dat is bijna voor
ons ook een uitzondering (dus binnen blijven) .Nu ben ik aan het proberen de Tekst
fatsoenlijk op de I pad te timmeren.
Bram wij wensen je een heel fijne week en een goed weekend.
Leuk te lezen dat Emma schreef dat je de Beste leraar ooit bent daar word je toch blij van.
GOD Zegen je werk .
Groetjes uit het besneeuwde Maasdam.

I

D

Annet

Hoi Bram!

Wat een goed werk verricht jij! En wat een schrijftalent ben jij...fijn om te lezen en op deze manier mee te kunnen leven van jouw avonturen daar!
Geniet van deze mooie tijd! Dit is iets wat je voor heel je leven meeneemt..! Zo tof!
Alle goeds & Zegen toegewenst/toegebeden!

Winterse groetjes (je mist écht niks hier qua weer, hoor!)vanuit Strien,
Annet.

Reth Bouman

Zonet de Jinja-foto's bekeken. Leuk hoor om wat plaatjes bij je vertelsels te zien.
Man, je lijkt Hegai wel!!!

Leen Fortuin

Afgelopen 20 min erachter gekomen dat ik het 1 en ander gemist heb van je reis. Wel veel dames in het vrijwilligers werk. En idd, vrouwen begrijpen JB niet. ( welke actiefilm wel ?). Maar goed, jij hebt het prima daar. Een mooie combi ook, daar de mensen helpen, jezelf als mens ontwikkelen en dingen/plaatsen van het land zien waar de meeste toeristen niet komen. En dat alles in Gods Koningrijk. Ben stiekem een beetje jaloers ? op je. Bid/werk en geniet met volle teugen Bram. En, heel je blog aan het einde van de reis in boekvorm is wel een aanrader. Vooral voor jezelf. Nog fijne weken gewenst en tot in Januari.

Doingoood