bramviskil.reismee.nl

Laatste week

Hee allemaal,

Het zit er nu toch echt op voor mij. Vandaag was mijn laatste officiële dag op het project als vrijwilliger. Wat heb ik een top tijd gehad op het Agape World Ministries project! De jongens, de staf: stuk voor stuk topmensen!
Maandag was de dag van de grote schoonmaak op het drop in centrum. Er was natuurlijk drie weken lang niemand geweest, dus het was hoog tijd om te vegen, dweilen, poetsen en grasmaaien. Ook moest er tijd vrij gemaakt worden om te wassen, waardoor er geen tijd was om les te geven. Er waren maandag best veel nieuwe jongens en er zijn wat jongens van de groep van voor de kerstvakantie die ik deze week niet meer gezien heb. Dat is opzich wel jammer, maar het is wel mooi dat de groep weer een stuk groter is: nu zijn er elke dag weer 15-17 jongens, terwijl er voor de kerst vaak nog geen 10 waren! De rest van de week heb ik wel weer heerlijk les gegeven: dinsdag en donderdag rekenen en woensdag en vrijdag Engels. Toen ik woensdag met Kevin zat te praten, een nieuwe jongen die erg slim is en heel goed kan voetballen, vroeg hij waar ik precies vandaan kwam. Ik pakte toen een wereldbol in de vorm van een strandbal erbij en liet toen iedereen het een en ander hierop zien, want inmiddels had ons gesprek veel bekijks getrokken. De jongens vonden dit machtig interessant en daarom besloot ik donderdag na de wiskundeles nog wat topografie te bespreken met behulp van de opblaasglobe haha.
Vrijdagochtend heb ik de morning devotion geleid. Dit was erg leuk om nog te doen op m’n laatste dag. Na het bijbelverhaal te hebben voorgelezen vroeg ik aan Allan of hij het had begrepen. Allan is een van de slimste jongens die ook vrij goed Engels spreekt en begrijpt. Hij had het goed begrepen en dus vroeg ik aan hem of hij het ook in het Luganda kon samenvatten, zodat de rest van de groep ook in ieder geval de kern van het verhaal mee gekregen heeft. Vervolgens vroeg ik hen naar de geleerde lessen uit het verhaal, waarna ik ze uitnodigde om getuigenissen te delen. Na de getuigenissen werden er nog een aantal liedjes gezongen, waarvan er één goed is blijven hangen. Het is een heel leuk liedje om jezelf voor te stellen in de groep. Het is een soort wisselzang tussen degene die zich voorstelt en de rest van de groep:
Jesus, Jesus my savior, I love you Jesus, of course I do do do
You want to know me?, oh yes
My name is ..., oh yes
I live in ..., oh yes
Of course I do do do
Dit werd dan 20 keer herhaald totdat iedereen zichzelf had voorgesteld haha. Echt super leuk!

Donderdag kwam Frank op bezoek samen met Carola die mij komt aflossen als vrijwilliger bij Agape. Zij gaat de komende 6 weken, samen met Jick, de boys onder haar hoede nemen :)
Na de lunch vertrokken we met z’n vieren: Jick, Carola, Frank en ik, richting het boyshome. Hier stond mijn evaluatie op het programma. Het was werkelijk waar één grote loftrompet. Isaac en Philip waren er allebei bij, maar Isaac deed vooral het woord. Er zijn zoveel lieve dingen gezegd.. echt super leuk om te horen! Frank was vanuit doingoood ook super tevreden, dus dat was ook top :)

Niet project gerelateerde maar noemenswaardige belevenissen zijn de vaste ‘woensdagavond uiteten avond’. Dit is altijd super gezellig en zal ik echt wel gaan missen. Ook heb ik deze week 2 keer achterop gezeten op een boda die een uitwijkmanoeuvre moest maken voor een spooklopende koe hahaha!

Ik ga nu m’n laatste weekend in dat ik in het doingooodhuis verblijf en dan komen zondagavond m’n ouders en Govert en Jolanda Voordendag!
Ik ga ze maandag het drop in centrum laten zien, dinsdag gaan we op safari naar Murchison Falls (waarvan iedereen zegt dat het prachtig is, dus ik ben super benieuwd!) waarvan we vrijdag weer ‘thuiskomen’. Dan staat er zaterdag een BBQ op het programma op het boyshome en zondag staat een kerkbezoek gepland en vliegen we weer met z’n allen terug naar ons koude kikkerlandje ?

Iedereen een heel fijn weekend gewenst!

Groetjes Bram

Reacties

Reacties

Harrie B

De tijd vliegt zeg, Bram! Alweer een maand of 2 aan de andere kant van de wereld. Óf je weet het goed te verbergen, óf je hebt het oprecht heeel erg naar je zin en mist Nederland totaal niet! Ik hoop en weet toch eigenlijk wel bijna zeker dat laatste. Twee maanden is toch best een hoop. Je bent wel op tijd terug, want in maart begint Flikken geloof ik weer haha. Duurt nog wel ruim een maand, maar toch. Laat je moeder niet verdwalen in het bos hè? Ook veel plezier toegewenst aan Hans, Carolien, Govert en Jolanda!

Martina

Lieve Bram, bedankt voor je heerlijke Blog, Wat ben jij toch vindingrijk he?, met je opblaas globe topografie geven, gaaf hoor, wat fijn dat er weer nieuwe jongens de weg naar het drop inn gevonden hebben, wat fijn dat je zoveel lof en lieve woorden heb mogen ontvangen en terecht denk ik zo!!! wat zullen ze jouw enthousiasme en inzet daar gaan missen. We wensen jou nog een heel fijn weekend in het dooiinggood huis met alle mensen die daar nu zijn en daarna een hele fijne week met je vader en moeder en Jolanda en Govert toe in Uganda, groetjes van ons allemaal xxxx liefs je tante Martina

Jolanda

Heerlijk om weer je blog te lezen en zo leuk om te lezen dat je inzet zo gewaardeerd wordt; en terecht!!!!

Hier is het aftellen begonnen, koffers staan gepakt, laatste spulletjes gaan morgen nog in de handbagage en we hopen DV over 2 daagjes je weer in het echie te zien: zowieso super voor je paps Hans en moeders Carolien maar wij kijken er ook erg naar uit!!!
Geniet nog van je laatste “rustige” weekend? en tot snel!!!

Ellemieke

Wow, dat is snel gegaan Bram! Fantastisch dat je het zo leuk hebt gehad, is ook een prachtige belevenis! Heel veel plezier de laatste daagjes! Het zal lastig zijn afscheid te nemen, maar je weet maar nooit, misschien kruisen jullie paden nog ;).

Ik kijk er naar uit je weer te zien!

Liefs, Miekie

Coriene

Wow Bram, wat is de tijd snel gegaan. Maar mijn gevoel zegt dat t voor jou wel te kort was. Ik weet zeker dat het project, de kids en alles er omheen nu voor altijd in je hart zit. Wie weet wat je dat brengen gaat ( in Nederland of elders) Geniet nog van je laatste mooie dagen daar met iedereen. Daarna veel plezier met papa mama Govert en Jolanda. We zien je snel weer Doeg. Liefs vanuit de Noordstraat.

Piet

Hallo Bram, was leuk je belevenissen te volgen. Nog heel veel plezier deze week met je ouders en GoJo. En een goede terug reis.

Groet Piet & Rini

Annet

Wat is de tijd hard gegaan, Bram! Leuk om mee te kunnen/mogen lezen!!
Hele fijne week met elkaar toegewenst!!

Groetjes,
Annet.

Ben en Anneke R.

Als het goed is dan zijn jullie herenigd !! Vanochtend op FB het viertal een hele fijne vakantie toegewenst ! We wensen jou ook met je ouders en Jolanda/Govert een onvergetelijke tijd toe. Groetjes tot ziens op Strien !!

Rianne

Zo Bram, wat is die tijd dwaas snel gegaan zeg!!
Ik zie je eerlijk gezegd nog wel een keer terug gaan.....

Geniet nu van het samenzijn met je ouders en G&J.
Je moeder raakte niet uitgepraat tijdens de Manninne-ochtend.... wat zal ze genieten van jou!! en alles wat jullie gaan doen!
maak er een mooie week van met elkaar!!
Groet,
Rianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood