bramviskil.reismee.nl

Zaterdag en zondag

En zoals beloofd hier het verslag van mijn weekend!

Gisteren ben ik samen met Henrike, Roeline, Lies en Liesbeth (twee Belgische dames die vrijdagmiddag zijn aangekomen) wezen mountainbiken. We zouden om kwart voor 8 worden opgehaald door Charlie, maar voor we uiteindelijk wegreden was het kwart over 8 haha. Eenmaal daar aangekomen mochten we gelijk een fiets uit gaan zoeken. Na 2 fietsen te hebben afgekeurd ben ik uiteindelijk met fiets nummer 3 naar de boot gelopen. We moesten namelijk nog 20-30 minuten varen om het eiland te bereiken waar we gingen mountainbiken. We werden vergezeld door James, onze gids, die tevens fietsenmaker is. We gingen vrijwel direct de rimboe in! Ik kwam er echter al snel achter dat m’n binnenblad, dus de 7 lichtste versnellingen, het niet deed! Hierdoor werd het een hele zware tocht haha! Na een tijdje bereikte we een klein dorpje, waar we konden beslissen of we een lange of een iets kortere tocht wilden maken. We kozen voor de lange tocht, waarna we onze reis voortzette. Kort hierna ging mijn fiets stuk. Er was een onderdeel van het versnellingsmechanisme afgevallen. James is nog even teruggefietst om te kijken of het het nog kon vinden, maar dit is hem niet gelukt. Toen heeft James het desbetreffende onderdeel van z’n eigen fiets afgehaald en op mijn fiets gemonteerd, waarna we onze reis konden vervolgen. We kwamen nu al vrij snel in een verschrikkelijk dichtbegroeid gedeelte, waar fietsen totaal onmogelijk was. Dit gedeelte door het oerwoud lopen was mooi, maar duurde voor het mooi wel net even iets te lang! We hebben wel 30-45 minuten niet kunnen fietsen! Bovendien ging het af en toe vrij steil omhoog waardoor het lopen ook al zwaar was. Uiteindelijk kwamen we weer op de openbare weg en na wat onneembare heuvels met versnelling 8 als lichtste versnelling kwamen we boven. Van hier was het nog een paar km afdalen terug naar het kleine dorpje waar we wat zouden eten. James haalde voor iedereen een Rolex haha! Rolex staat voor rolled eggs en is dus twee gebakken eieren opgerold, met wat tomaat en ui erin. Vanaf het dorpje bleven we op de grote weg, welke regekantig al slecht begaanbaar is door alle kuilen en stenen in de weg. Uiteindelijk waren we om 2 uur terug bij de boot. Deze kwam een half uurtje later aan, wat ons mooi de gelegenheid gaf om alvast een heerlijk flesje koud water achterover te slaan. We laden 3 van de 5 fietsen weer in de boot, want James bleef nog op het eiland om dezelfde route nog een keer te doen met 2 andere Nederlanders! Eenmaal terug aangekomen bij Yellow haven Lodge, de organisator van de tocht, dronken we nog even wat, waarna Charlie ons weer terugbracht naar het doingoood huis. Het was een prachtige dag, maar had net ff iets leuker geweest als het stuk door het oerwoud iets minder lang had geduurd en m’n versnellingen het gedaan hadden, zodat ik niet bij elke steile heuvel had af hoeven stappen. Inmiddels gaat het met de zadelpijn alweer een stuk beter ;) ‘S avonds hebben we heerlijk gegeten, nog een potje gerummikubd en nog een filmpje gekeken :)

Ik was vanmorgen alweer gewoon om half 8 wakker. Na te hebben ontbeten en de blog van dinsdag tm vrijdag te hebben geschreven, kreeg ik te horen dat we gingen zwemmen bij Cassia Lodge. Het was weer prachtig weer en hebben weer genoten van het prachtige uitzicht over het Victoria meer.

Wat ik nog was vergeten te vertellen in de blog van vanochtend was dat we vrijdagavond nog naar een worship zijn geweest in de watoto church. Het was weer 1 groot feest en tegelijkertijd indrukwekkend om te zien hoe overtuigd de mensen hier geloven en hun geloof uitten!

Straks gaan we lekker soep eten en dan de rest van de avond rustig aan :)

Groetjes uit het zonnige Kampala ;)

Janine

Hee Bram, wat ontzettend leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt! Je maakt zo te lezen eigenlijk alleen maar leuke dingen mee! Geniet er maar heel van!
Liefs, Janine

Jolanda

Hoi Bram, wat heerlijk om op zondagmiddag "getrakteerd " te worden op 2!! Blogs van jou; je beschrijft alles ook zo heerlijk,het is alsof we er zelf bijzijn!!
Een fiets met een kapotte versnelling?? Dat verhaal heb ik wel eens vaker meegemaakt en toen was jij de reddende engel, weet je t nog??
Fijn dat de kids daar je zo snel vertrouwen, Superleuk dat je werk wordt gewaardeerd !!! Maak er n mooie tijd van!!!!

Carolien (mama)

Lieve Bram!
Wat een heerlijke blogs weer!
We hebben er weer van genoten!

Vanmorgen in de kerk in Mookhoek sprak ik een mevrouw wiens zus al een paar jaar in Oeganda ( oo ongeveer 2 uur rijden van Entebbe) in een hospitaal werkt. Zij zit wel echt in de middle of nowhere, dus komt elke week naar Kampala om boodschappen te doen ?

We wensen je komende week weer veel succes toe op je projecten.
Geniet ervan!
Dikke kus,
Papa en mama

Oma

Hoi Bram , wat verwen jij ons toch steeds weer met je blog . Fijn dat je het zo naar je zin hebt en wat belangrijker is dat je steeds weer verhalen kan vertellen over de Here Jezus . En wat je ook schreef dat de jongens je steeds meer

Oma

Dat de jongens je steeds meer accepteren is voor jou een fijn gevoel . Ik wens een mooie week en graag tot de volgende blog . Oma ??

Martina

Wat een avontuur dat mountainbiken!! Gelukkig mochten je benen vandaag bij het zwembad lekker ontspannen en genieten van de vrije dag, weltruste voor straks en morgen weer succes xxx Tante Martina

reth

Tjonge Bram, zo te lezen ben je aardig op je plek daar, hè? Fijn, joh, zo wil de tijd wel omvliegen! Al aan je 3e week bezig. Ben jaloers op jouw temperatuur. 't Is hier bibberbibber. Maar we beleven ook wel wat, hoor. Wat denk je: gisteren kwam de Sint aan in de Haven. Alleen pech: de meeste kids waren op de vlucht gegaan voor de hevige hagelbuien! Zeg, kan jij niet een paar graadjes warmte deze kant op sturen?
Krijg je er wat hagel voor terug. Kan jij de kids mee verrassen. De Kaaimannen beleven gouden tijden. Er wordt een echte speelfilm opgenomen bij kapsalon Kallewaard. Elke dag spanning en sensatie, zelfs vandaag! Zelf ter kerke geweest. Was mooi, vooral 's morgens. Wel jammer dat de baas besloot de dienst wat in te korten. Maar ja, we zaten dan ook al 2 uur. 's Avonds liet je vader weer van zich horen: formidable! Bij jullie zijn er vast geen orgels?

Familie Klootwijk

Beste Bram,
Wat een mooie verhalen. Prachtig werk doe je daar zeg. Veel succes ermee en we blijven je volgen.
Groeten uit een kletsnat Strijen.
Familie Klootwijk

Leen fortuin

Mooi om te lezen dat je daar op je plek bent Bram. En, had Huib daar geen dependance ?. Gods zegen voor de komende tijd.

Doingoood