bramviskil.reismee.nl

Jinja weekend

Hoi hoi,

Daar ben ik weer! Ik heb een fantastisch weekend gehad in Jinja! We verbleven op een soort camping, waar we in tenten met normale bedden sliepen. De camping is prachtig gelegen. Vanaf het terras van de bar/restaurant kijk je zo over de Nijl heen! Toen we vrijdag na een rit van 3 uurtjes aankwamen zijn we lekker gaan lunchen, waarna we voor 10 duizend shilling (€2.50) toegang kochten voor het zwembad van een nabijgelegen restaurant. Hier zagen we voor het eerst de apen die van boom naar boom springen. We voelden ons nu echt ‘aapjes kijkende toeristen’ haha.

‘S avonds hebben we een kaartje gelegd, lekker gedineerd en de rest van de avond lekker gekletst en naar een stel Amerikanen zitten kijken die beerpong deden. De camping is namelijk erg populair onder backpackers, vooral onder Engelstaligen. De manager is ook een Zuid-Afrikaan.

Zaterdagochtend werd Hilde wakker door een aap die op haar tent sprong haha! Na heerlijk te hebben ontbeten met Amerikaanse pancakes gingen we met z’n zessen (heel de groep die mee was: Sanne, Roeline, Henrike, Hilde, Mieke en Bram) naar de plek waarvandaan alle raft tours worden georganiseerd. Wij gingen echter voor de family float: heerlijk rustig dobberen op de Nijl. Na een klein half uurtje was het niet meer uit te houden in de boot en besloten Henrike, Sanne, Mieke en ik te gaan zwemmen! Het water was heerlijk van temperatuur en de hele lichte stroming zorgde ervoor dat we automatisch de goede kant op gingen. Na ongeveer een uur zwemmen kwamen we weer uit bij onze camping. ‘S middags zijn we bij het restaurant met het zwembad wezen eten. Hier hebben ze de krokantste aardappeltjes van Oeganda denk ik! Heerlijk! Het ging gepaard met een heerlijke wrap met kip :) ‘s Avonds hebben we een sunset tour gedaan: om 5 uur gingen we weer de boot op en voeren hetzelfde stuk wat we ‘s ochtends gezwommen hadden, maar nu keek ik een stuk beter om me heen. Het was wederom prachtig! Op de boot hadden ze ook hele lekkere hapjes, waaronder heerlijke loempiaatjes :) Rond een uur of 7 kwamen we terug en vonden de bar bomvol aan. Het was namelijk van 5-7 happy hour geweest! We bestelden met z’n allen nog 2 borden nacho’s waarna we nog heerlijk gekletst hebben. De bar bleef vol, want er was ‘s avonds Arsenal-Manchester United op tv en de Oegandezen zijn zeeeer fanatieke voetbalfans!

Zondag had Mieke gepland om te gaan paardrijden. Toen ze net weg was kwam er een Oegandees naar ons toe die vroeg of we niet wat wilde gaan doen. Hij stelde voor om naar de bron van de Nijl te gaan! Dit voorstel hebben we gelijk aangenomen en 3 kwartier later zaten we in een busje op weg naar weer een bootje :) Geoffrey, zoals de beste vent heet, was super enthousiast en vertelde over alles wat we tegen kwamen. Uiteindelijk hebben we ongeveer anderhalf uur over het Victoriameer gevaren, eindigend waar het Victoriameer overgaat in de Nijl: De bron van de Nijl. ‘S middags hebben we nog even geluncht bij het zwembad, waarna het alweer tijd was om de koffers weer in te pakken.

Het was een fantastisch weekend in een prachtige omgeving en geweldige mensen! Ik hoop snel weer te schrijven over hoe het deze week weer op het project verloopt, maar heb het erg druk haha ;)

Groetjes uit Oeganda

Tobias

Ha die Brambilla! Erg leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar! Je hebt al heel wat mooie ervaringen opgedaan, ik ben benieuwd naar je volgende!!

Groeten van Davonne en mij Davonne.
Nog een goede tijd toegewenst daar!

Ps. Wel terugkomen hè!

Ben en Anneke R.

Hoi Bram, je verhaal leest als een groot avontuur. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Volgende week weer aan de slag met je mooie werk. Hartelijke groeten Ben en Anneke R.

Opa Prins

Hoi Bram
Hier een berichtje van Opa
Bram wat een belevenissen heb je deze Reis,dit vergeet je je leven lang niet meer al
die invloeden die je opdoet.
Geweldig lijkt mij dat,dan nog ieder weekend op pad met 5 leuke Dames is ook niet verkeerd.
Wat wij ook prachtig vinden dat je dagelijks de Dagopening verzorgt en de na bespreking,
Ik vind het prachtig om te lezen.(als Ds van de Woesstijnen dit leest zal hij blij met je zijn)
Bram wij wensen je Gods onmisbare Zegen en dat je daar ook tot een Zegen mag zijn.

Ps
We hebben je wel heel erg gemist bij ons Sinterklaas feestje.
Voor nu een heel mooi Weekend gewenst Opa.

Doingoood